χρήσεις

ωμό

Όταν το ελαιόλαδο καταναλώνεται ωμό, διατηρεί όλα τα διατροφικά και οργανοληπτικά του χαρακτηριστικά και είναι περισσότερο ωφέλιμο.

στη μαγειρική

Στο ψήσιμο, στο σοτάρισμα, στη σχάρα, σε σούπες και σε κάθε μαγειρική παρασκευή η χρήστη εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου απογειώνει τη γεύση του φαγητού.

στο τηγάνι

Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο μπορεί να θερμανθεί σε θερμοκρασίες έως 240ºC (475ºF) και μπορεί να παραμείνει σε θερμοκρασίες έως 180ºC (355 ºF) για έως και έξι ώρες χωρίς μετουσίωση.

στο σπίτι

Γυάλισμα και καθάρισμα ξύλινων επιφανειών και επίπλων με ένα φυσικό προϊόν που ταυτόχρονα συντηρεί και προστατεύει.

στην υγεία

Μία ισορροπημένη διατροφή βασίζεται στη χρήση εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου προσφέροντας σημαντικά οφέλη για την υγεία επιστημονικά αποδεδειγμένα.

στην κοσμετολογία

Ένα εξαιρετικό καλλυντικό για τα μαλλιά και το δέρμα χαρίζοντας λάμψη και υγεία. Στη σύγχρονη κοσμετολογία είναι βασικό συστατικό πολλών καλλυντικών παρασκευασμάτων.

αποθήκευση & διατηρησιμότητα

Η γεύση, το άρωμα και όλα τα διατροφικά στοιχεία του ελαιολάδου μπορούν να μείνουν αναλλοίωτα, έαν κανείς ακολουθεί μερικούς βασικούς κανόνες αποθήκευσης. Το φώς, το οξυγόνο και οι υψηλές θερμοκρασίες πρέπει να αποφεύγονται.

Πρέπει να φυλάσσεται σε σκούρα γυάλινη φιάλη, σε ανοξείδωτη ή κεραμεική καράφα, ή στο αρχικό μεταλλικό δοχείο. Πάντα να αποφεύγετε τις πλαστικές συσκευασίες καθώς μπορεί να μολύνουν το ευαίσθητο ελαιόλαδο με επιβλαβείς ουσίες για την ανθρώπινη υγεία.

Το ελαιόλαδο δεν πρέπει να εκτείθεται στο φώς και πρέπει να φυλάσσεται σε σκοτεινό και δροσερό μέρος.

Το ελαιόλαδο δεν πρέπει να εκτίθεται σε θερμοκρασίες κάτω των 13°C (55.4°F) και υψηλότερες των 25°C (77°F).

συμβουλές

Σε αντίθεση με την πεποίθηση πολλών ανθρώπων είναι καλύτερο να τηγανίζουμε με ελαιόλαδο απ’ ότι με σπορέλαιο ή άλλα φυτικά λίπη. Όταν τα λίπη εκτίθενται στις θερμοκρασίες μαγειρέματος, αρχίζουν να οξειδώνονται.

Η καταστροφή τους αυξάνεται όσο αυξάνεται η θερμοκρασία που εκτέθηκαν και ο χρόνος.

Το ελαιόλαδο λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε αντιοξειδωτικές ουσίες και ακόρεστα λιπαρά αντιστέκεται στην οξείδωση με αποτέλεσμα να μην επιβαρυνεται ο οργανισμός με επιβλαβή παράγωγα. Αυτό το κάνει την υγιεινότερη επιλογή για το τηγάνι.

Στο τηγάνισμα ενώ το λίπος εκτείθεται για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σε αρκετά υψηλές θερμοκρασίες, το ελαιόλαδο, παραμένει σταθερό, γιατί το ελαϊκό οξύ που περιέχει δεν μεταβάλλεται, μέχρι σχεδόν τον μηδενισμό της περιεκτικότητάς του λινελαϊκού οξέος.

Αυτό σημαίνει ότι το ελαιόλαδο όχι μόνο αποτελεί την καλύτερη λύση για το τηγάνισμα, αλλά μπορεί και να επαναχρησιμοποιηθεί. Αν κάθε φορά προσθέτουμε νέο ελαιόλαδο στο τηγάνι, γίνεται επανατροφοδότηση με αντιοξειδωτικά και αν η θερμοκρασία δεν ξεπερνά τους 170-180°C έχουμε μια πιο υγιεινή επιλογή από τα σπορέλαια.

Δύο με τρεις κουταλιές την ημέρα μπορούν να αλλάξουν την γευστική εμπειρία αλλά και την υγεία σας!